Sunday, November 28, 2010

kisah paling sedih dalam hidup...

bia la kisah ni aku citer...
buat kenangan sepanjang hayatku.
kejadian ni berlaku mase semesta dua kat poli...
peristiwa ni takkan aku lupakan sepanjang hidup aku...
jadikan la iktibar....

kisah ni berlaku pada cuti tu....sebelum tu agk mmg arwah ader hati kat aku... cme aku tak suka mendekati dia sebb dia selalu menyakitkan hati aku...

sebelum cuti sem mula.... aku excident...kne langgar motor...tp aku ok jer cme bengkak2 kaki.... pastu...aku mintak tolong eri bwk aku g hospital...n seminggu sebelum cuti tu aku ponteng kelas dua hari... dr sumber yg boleh diperayai....arwah penah cakap kat kelas.... kebetulan sebaris meja kami... seminggu sebelum aku xcdnt..eri dgn padil xcident gak..tp tak pape...pastu aku....n tetiba arwah ckp...pasni aku pulak..

semasa cuti sem..
aku baru clash dgn seseorng.. huhu n aku tau.. arwah cube nk dekati aku... dia snggup tukar nombor maxis kerana aku... n bile aku tukar celcom...arwah pon tukar celcom... dia snggup topup aku bile aku takde kedit..n kedit tu aku habiskan untuk call sape2... tiap malam arwah coll... msg...dia sayang kat aku...aku wat tak layan jer...aku mmg nekad tak nak rapat dgn arwah...sebb aku menyampah sgt dgn arwah..

setiap mlm dia col..aku layan jer.... dia citer pasal mak dia... anak buah dia comel2... n keletah anak2 buah dia...aku byk diamkan diri...aku mals nak layan arwah..aku cme nak jge hati arwah...

dia penah nasihat aku... tak payah naik motor dah...bahaya... arwah cakap dia nak bawak aku pegi kelas hari2... arwah cakap dia nak bawak keta g poli... aku cme iyakan jer...

petang sebelum kejadian berlaku...
assignment tekno worksyop aku tak siap lg... n keje email pada pensyarah.. petang tu.... daus n aku wat same2 kat cc... tetiba aku malas sgt nak buat... aku msg arwah... aku nk pinjam assigment dia sebab dia cakap dia punyer dah siap... n arwah email terus kat aku...n dia cakap suh amik assgment dia terus...aku pelik sgt2....

malam sebelum kejadian tu berlaku....
arwah call aku mcm biasa...malam tu dia lain sgt.... dia cakap dia takleh call lame-lame2...tak cukup kedit katanya...n mata aku ngantuk sgt nak layan xembang dia....aku pon bohong kat arwah... mata aku sakit sebb makan sotong petang tu....arwah risau n suruh aku tido dulu...n sebelum dia letak telefon arwah nak masakkn aku karamel favourite aku...

pastu arwah cakap...dia sayang aku...
n seperti biasa...
aku cme iyakan jer...

keesokan hari...
aku sibuk sgt isi borang spa dgn ayah aku..
tetiba enset aku berdering n pangilan tu dari arwah..
tp aneh...
bkn dari arwah...
tp dari org lain...suara lelaki tua...
pak cik tu tanya sama ada aku keluarga dia ker...pastu aku ckp aku kawan dia....n pak cik tu ckp... arwah tgh nazak...xcident langgar tembok kedai makan kat tepi jalan...

pastu talian putus macam tu jer...

aku gelabah...
terduduk aku dgr kabar tu...
ayah aku sibuk telefon kawan2 yg duduk dekat dgn umah dia..
n tak lame pas tu..
pak cik tu call lg..
arwah dah meninggal dunia...
ya allah...
sesungguhnya padaMu kami kembali...
aku betul2 sedih...
aku menangis tak henti2..
menyesal...terkejut... bercampur2...
aku tak percaya mase tu...
mmg tak percaya...
dan malam tu adalah malam terakhir kami berbual....


azani...
maafkan aku...
aku tak berniat nak tipu ko mlm tu..
maaf aku sebab aku selalu abaikan ko...
maafkan aku sebab aku penah kecewakan ko
terima kasih sebab sudi sayang kat aku...
terima kasih assigment tu...
sampai sekarang aku masih teringat kat ko..
insyaalah...
selagi hayat dikandung badan...
aku akan kenang .....
sampai bile2..







sekilas...

tempat arwah kemalangan


AL FATIHAH..


2 comments:

  1. sedih juga cerita ni...apa pun awk tak bersalah...cuma kalau dah berumah tangga esok/lusa jgn buat suami cam ni..sebab pernah berlaku pada kawan baik...suami dia meninggal selepas bergaduh..dah tak sempat minta maaf...

    ReplyDelete
  2. tu la... mmg sedih.... bile kiter kecewa kn perasaan org tu.... huhu mulai saat tu lg... nekad... takmo kecewakan sesiapa... nk jujur kat semua org....huhu

    ReplyDelete

 

cik diba Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea