Saturday, January 15, 2011

bila terasa sakitnya sakit

kepala sakit... 
badan terasa panas... 
selsema.. 
batuk tak henti-henti..
.....
.....
korang tau ape tu???
tu la...

DEMAM!


kadang-kadang simptom2 ni la yg byk menyedarkan kita dan memberi peringatan bahawa tubuh kita ni direka khas oleh Allah utk kita gune sebaiknya...tu la kiter sebagai manusia ni cuai, kadang-kadang bile kiter salah 'isi minyak' atau tersalah guna... ia akan meragam...Sebenarnya antara sedar atau tak... ia mengingatkan kita  yg sebenarnya kita hampir padaNya..

Tapi kita selalu lupa yg kita selalu salah gunakan nikmat yg diberi percuma ni... Dalam keadaan aku tak berapa sihat akhir-akhir ni.. aku sedar... aku pun dh byk salah gunakan tubuh aku... ya... aku tau..aku cume insan yg lemah yg sering berlaku kesilapan.. tp wajar ke kiter berserah utk melakukan kesilapan sedangkan kite diberi pilihan..


kita manusia diberi akal fikiran.. menilai untuk membezakan yg baik dan yg buruk... Allah dah menjadikan kita sebaik-baik makhluk ciptaanNya...Jadi syukurila sementara kita masih sihat, dan punya masa untuk berdoa.. 

Syukurilah atas nikmat Allah yg kita nikmati sekarang ni....
Ingatlah, segala susah senang kiter dugaan dan ujian dari padaNya...
Pohonla keampunan dr Allah semoga kiter diampunkan dosa sebelum kita menutup mata...




Aku berdoa semoga Allah ampunkn dosa aku.. bukakan hatiku dan Lapangkan dadaku utk melakukan sesuatu yg baik.. Semoga Allah memberi aku jalan yg lurus dan dipermudahkan urusan aku di dunia ni.. Dan aku berdoa semoga Allah jauhkan diriku dr melakukan dosa-dosa tapi mendekatkan diri aku untuk menambahkan pahalaku sebagai bekalan aku nanti...
Amin

1 comment:

  1. entri ni bagus. terima kasih.! :)

    http://gedungrasa.blogspot.com/2011/01/pertandingan-apa-itu-kitar-semula.html

    ReplyDelete

 

cik diba Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea