Sunday, January 2, 2011

hanya niat utk mak abah.. segalanya termakbul

aku nk story sikit pasal kejadian yg menimpa aku hari ni...

secara ringkasnya.. sempena tahun baru ni.. aku nekad nak cari keje.. lagi pon.. sejak aku tak dpt masuk U ni.. aku dh hantar 6 resume kat mcm2 company... harap-harap sangkut la..

ok la.. berbalik pada cite yg asal, aku pegi gatal isi minyak kereta aku sampai 30 ringgit.. nah ko.. nak full kot..sekali aku balik kampung.. hantar mak aku nak masakkan atuk aku mknan tengah hari.. pastu dalam pukul 12 mcm tu.. kitaorng pon balik.. aku pon niat nk merayap pegi cari kija..

alahai..

Hutan Melintang ni pekan kecik je oii... mane ader keje sgt kat sini.. aku pon teruskan pemanduan dgn menghala ke Teluk Intan.. Tetiba aku bingung... mmg takde keje kat sini.. sudah nya aku patah balik la...aku pon pusing2 hutan melintang tu..

mase tu aku terdetik dalam hati aku.. aku berdoa... Ya Allah.. ko permudahkan urusan aku nak mencari keje.. aku tak nak berjauhan dgn mak... kesian kat mak sape nak hantar dia pegi mane2 nanti.. aku redha sekiranya ko bg aku keje tetap aku terima  walaupon gaji keje tu kecik.

Tiba-tiba aku nampak ader iklan jawatan kosong ... ya allah punyer la excited aku... aku terus masuk mintak borng..pastu kerani tu ckp.. aku la orng pertama yg amik borang..

Tuhan je yg tau perasaan aku sekarang.. Baru aku sedar.. bile niat kita baik.. segala-galanya akan berjalan dgn baik.. lg2 niat kita utk mak ayah kiter..

so.. aku harap story aku ni jd perangsang pada sesiapa yg kat luar sana..



p/s  : sesungguhnya aku sedar bahawa aku manusia biasa yg bergantung pada keredhaanNya dan keredhaanNya datangnya dari keredhaan ibu bapa kita... renung-renungkan la..

5 comments:

  1. semoga dapat berbakti pada ibu dan ayah :D

    ReplyDelete
  2. mulakan dengan niat ..itupun dh dapat pahala :)
    keep it up !

    ReplyDelete

 

cik diba Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea