Tuesday, January 4, 2011

kecewa berhikmah

aku takde idea nak bercerita hari ni.. lgpon.. arini mood aku down sgt.. mybe aku sedih pasal satu peristiwa berkaitan member aku nih yg benti belajar. Belum start pape dia dah nekad nak berenti.. dia dapat dua U.. mase dpt tawaran pegi U yg pertama dia pergi orientasi lepas tu berhenti kata tak mampu pastu perkara same berulang untuk U yg kedua.

ikutkan hati mmg mcm nak marah dia jer.. aku tak sampai hati.. sebab aku tau tu semua hak dia.. lg pon kiter tak tau pe yg dia rase..lame2 aku kesian sgt kat dia.. sebab mungkin dia rase berbelah bagi.. antara nak belajar atau tak nak belajar.. aku tak patut nak adili dia.. sebab dia jer yg rase..

Memang dulu aku nak sgt sambung belajar.. berkobar rasenya bile abis poli aritu.. semua u aku mohon.. tp rezeki tak menyebelahi aku.. aku gagal tempatkan diri aku kat U.. mula-mula mmg sedih.. yela.. mmg cita2 aku nk sambung..sejak tu, aku selalu fikir negatif pasal diri sendiri.. aku rase pointer aku pointer rendah pastu  aku salahkan diri sendiri... aku rase mcm bodoh sgt aku  nih.. huhu

tp sekarang aku cube utk lebih tabah.. aku nekad nak cari keja.. mybe rezeki untuk sambung belajar. aku mulakan tahun 2011 ni dgn hantar resume kat semua tempat.. aku berharap ader yg sangkut....

p/s: tak semua yg kiter rancang akan menjadi.. dan tak semua yg kita angankan akan jd kenyataan.. terimalah hakikat hidup dan tempuhi dgn hati yg ikhlas...


0 comments:

Post a Comment

 

cik diba Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea