Tuesday, December 28, 2010

road block..

aku nak citer sumtin best nih... td aku balik kampung aku yg terletak 15 minit perjalanan (al-maklumla luper bpe km la)  dr umah aku. mase nak balik tadi... mata aku mengantuk tahap gaban punyer.. mcm kne hipnosis... macam kene ubat batuk...mcm kene drug...(sudah leby sudah) 



tiba-tiba ader roadblock kat depan aku.. gabra usah citer... mase tu lak seat belt la wat hal.. sangkut2... bengang aku.. nasib baik polis tak nampak... yelah aku pakai kancil... duk belakang bas.. nasib baik kan....

sebenarnya pas incident yg bengong ni... aku nk suggest kat polis-polis kat MALAYSIA ni.. pe kata wat road block jer.. yg ngntuk leh segar balik tau tak.. yela..  takut punyer pasal.. 

tak pon... pada engineer2 yg berkaliber or saintis2 malaysia yg bijak pandai... reka la satu alat yg leh kesan  org mengantuk.. leh bg warning kat pemandu2 yg mengantuk tu...mcm korang kesan speed kete..tp tak payah saman la... cme bg peringatan la.. tahan pastu bg kopi janda.. hihi

pape pun aku cme nak bg tau ni... abg polis tu td ensem la... mcm pelakon korea... hihihihi

p/s: pandu la berhati-hati.. ingat la org yg menyayangi anda...

4 comments:

  1. nak lg naek pengankutan awam..
    xyah risau seatbealt, mengantuk, speedtrap sume bagai..haha

    ReplyDelete
  2. kopi janda pembekal tenaga.. hihi

    naik pengangkutan awam ni xcdent memanjang.. tak mo..tak percaye dgn pemandu bus dh..hihi

    ReplyDelete

 

cik diba Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea