Monday, December 27, 2010

PENTING!

Penting!


Bg korang pe yg penting??
Makan ker  yg penting?
Boyfriend???
Mak yah???  Ehh silap.. mak ayah ker??
Eh jap…Kenapa  boyfriend dlu bru mak ayah???
Ehh.. jp lg… sembahyang… tutup aurat… tak penting ker???

Hurmm
Bg aku yg penting 5 perkara asas dlm islam tu..
Korang yg beragama islam tak kan tak tau??
Lg satu hal bab-bab agama nih..
Yg leh dapat pahala..
Yg leh dapat dosa…
Korang kene ingat… pahala dgn dosa ni kiter  share sesama…
Ko wat dosa.. aku dpt share klu tak tegur..
Klu ko wat pahala… aku pon dpt share klu aku join ko wat pahala..klu tak join lain citer ler..
Korang ingat tak??
Ustaz ustazah kiter sampai berbuih mulut bg ceramah..
Jap..
Aku ingat ker???
Hurm… kne selalu dgr la kan bru ingat..
G ceramah-ceramah agama.. bukak keset/cd ceramah
Bkn tuko chanel radio bile dgr org mulakan tazkirah…
kadang-kadang hati ni kene facial gk... bkn muka jer...

Pape pon
Yg penting… sendiri mau ingat k..
Jgn sekadar nak menunjuk pada org kiter ni Islam dgn tunjuk ala-ala kadar..
Aku malas nk mentionkn..
Pandai-pandai la korang fikirkan..
Buat biar sempurna..
JANGAN sekadar tutup jer.. tp NAMPAK semua…

INGAT!!
PE YG PENTING???
AKU DGN KORANG KENE PIKIR-PIKIRKAN…
SEBAB YG NK BERUBAH DIRI SENDIRI..
YG NAK MERUBAHKAN PON DIRI SENDIRI....

Wsalam.

P/s: wonderpet selalu ckp… yg penting kerjasama… maka aku nk berkerjasama untuk meramaikan penduduk syurga nanti…peringatan ini untuk diri sendiri dan org lain n ia adalah satu IBADAH ..

0 comments:

Post a Comment

 

cik diba Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea