Thursday, December 16, 2010

SALAH LEGGING KER???

sekarang ni tgh hot pasal pemakaian legging. Dah terang-terang legging tu haram... tp isu pasal legging still jd topik hangat.. gadis-gadis still pakai... yg memalukan bile mereka nih gadis bertudung...
http://www.cute-smiley.com

bg aku legging ni mcm srin X-RAY bg lelaki... mula-mula diorng scan kaki...pastu scan....tuttttt 

scanning bermula

tp kan... yg aku muskil la... pe beza seluar-seluar kat gmbr nih???



sibuk la diorng kempen...LEGGING HARAM! tp seluar spesis lain  mcm ner??
asyik-asyik legging jer yg disalahkan...
seluar ketat lain??????

Tapikan... bagi aku..
tak guna wat kempen macam ni sebab...
alasan kaum wanita/gadis/ selalunya...

  • "saya kurus... bukan nampak pape pun... lain la klu sy gemuk.. org gemuk mane leh pakai...tak cantik la.."


diskriminasi saiz.. sian org gemuk/cubby  selalu dipinggirkan..huhu tp...ok pe.. kiranya org gemuk tak byk buat dosa dgn pakai ketat-ketat..hihi

  • "saya pakai baju labuh bawah punggung.. tak nampak punggungkan...pe salahnya.." 
    memang tak salah... tp klu baju tu dok melekat kat punggung... bukan sama dengan ke... adoi...pastu nampak susuk kaki... huhu tah le kamu....
makanya... aku tulis ni buat renungan..pada diri kaum sejenisku dan peringatan pada diri aku nih...aku tak ada nk menghina sesiapa... memangla kubur masing-masing... tp AWAS... yg bershubahat tetap akan disoal di akhirat nanti...

renung-renungkan...








p/s: pihak media sila berdakwah sikit...beri pedoman pada bdk zaman sekrang ni.. terutamannya gadis-gadis...jgn syok sgt wat drama komedi...drama cinta....huhuuu
http://www.cute-smiley.com

5 comments:

  1. huhuhu...memng terlalu ramai yg pakai stail mcm tu skang..agak memalukan bila yg bertudung pun pakai mcm tu tnpa segan silu...saya tgok dh macm xpakai apa2 je....slesa plak dorng kai sluar ketat,legging ni semua...kiter yg tgok ni lak rasa rimas semcm...huhuhu...

    ReplyDelete
  2. betul tu dear!! bagus2! sedarkan la wahai gadis2 di luar sna...

    ReplyDelete
  3. betul tu...kadang-kadang mereka seolah-olah bangga dgn berketat macmtu... munakin diorng tak tau kot definisi tutp aurat... diorng anggap tutup aurat sekdar tutup jew...:m:

    ReplyDelete
  4. nampak susuk kaki pon aurat jgk. knon legging smpai ke buku lali la kann. hehe. ssh la nk nasihat org yg xde kesedaran.

    ReplyDelete
  5. betul tu ..nabi xpernah ajar legging tu HARAM..Jd apa saja yg ketat atau tak ketat tapi ianya menampakkan BENTUK badan..hukumnya HARAM..walaupun dia pakai jubah tp jubah tu ketat hukum dia HARAM..Walaupun xpakai tudung tp dia tutup rambut, leher dan bahagian dada dgn kain sarong jer asalkan terhijab auratnya maka hukumnya halal dan dapat pahala..utk makluman yg ckp kalau dh tua baru nk tutup aurat, itu smua poyo belaka sbb org perempuan tua tidak wajib tutup auratnya (kalau bukak pun org suruh tutup (geli nengoknya..)..kecuali dia masih bergetah maksudnya masih lelaki merasa ghairah bila melihat bentuk tubuhnya..wallahua'lam dan aku sbg lelaki mengaku kekadang tak dpt tahan tengok perempuan buka aurat tunjuk ponggong dan dada..aku rasa kalau bukan takutkan hukum Allah di akhirat esok mungkin aku dh tackle just utk %$##**& shj atau aku rogol dan lepas tu mungkin bunuh utk hilang bukti..itu kalau aku xtakut balasan Allah..dan aku gerenti ada berjuta lelaki yg rasa mcm aku rasa diluar sana bila tengok perempuan pakai sexy tayang smua benda diaorang dgn sengaja..Ya Allah! teruslah lindungi aku dr melakukan zina atau rogol atau sbgnya sehingga Kau cabut nyawaku..kerana balasanMu di sana jauh lebih hebat dn tiada bandingannya dgn perempuan pakai ketat nampak ponggong dada di dunia ini..Amin

    ReplyDelete

 

cik diba Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea