Thursday, December 16, 2010

petua nenek sedara utk JERAWAT

aku suke tgk nenek sedara aku dtg.... mulut dia... pehhhh..... mcm bertih jagung... non stop cot cett....... suaranya nyaring giler... mau berdarah telinga aku..
kekadang tu mmg aku kurang faham dia ckp  per..... kadang-kadang tu pulak.. sengaja aku buat-buat tak paham...hihi
http://www.cute-smiley.com
tp yg bestnya pasl org tua nih... dia ni tak lokek dgn petua..
lgpon... beliau memang awet muda... umor nak dekat 70 tahun... tak byk kedut kat muka beliau yg boleh menampak ketuaan beliau...

nak dijadikan story..
pas makan tengah hari bersama-sama beliau...
dia perasan jerawat yg subur makmur kat muka aku...

sekali dia suggest ikot petua nih...

sebelum tido baca selawat..tekap muka dgn tuala yg dibasahkan dgn air suam (bkn air panas tau)...


kenal tak sengkuang?? ala yg makan dgn kuah rojak tu.. yg putih2 isinya...ha.. amik sengkuang...buang kulitnya....disagat kemudian letakkan kt muka macam mask... tunggu sampai kering...pastu basuh dgn air suam sampai bersih...

sengkuang


try la..
aku bru nk start buat..
petua org dulu-dulu kn....
manatau lg berkesan..

p/s: belum cuba belum tau..sekali cube pasti nak lg.. hihi
http://www.cute-smiley.com

0 comments:

Post a Comment

 

cik diba Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea